Wat Campagnevoerders en E-mailontwerpers moeten weten over Release Wave 2 van 2024
Vanaf oktober 2024 wordt de Release Wave 2 van 2024 langzaam uitgerold over Customer Insights. Iedere maand wordt de applicatie weer een beetje beter. Customer Insights bestaat uit de Marketing Automation-tool en het Customer Data Platform, maar het is eigenlijk zonde als je ze niet samen gebruikt. Met de komende ontwikkelingen op beide onderdelen wordt duidelijk waarom je niet meer zonder Customer Insights kunt!
Voor de Campagnevoerders
Als jij verantwoordelijk bent voor de campagnes binnen jouw organisatie, dan wordt het je vanaf december 2024 heel makkelijk gemaakt. Zo kun je Copilot een journey laten bouwen door de journey te omschrijven. Dat is zeker handig als je vanaf februari 2025 ook webtracking gebruikt vanuit Customer Insights – Journeys om je journeys en content aan te sturen. Maar ook in het scenario van een journey afsplitsen op basis van een segmentlidmaatschap. Vanaf november 2024 kun je namelijk aangeven hoe lang je personen de tijd geeft om in dat segment te vallen.
En als je veel communiceert in de Duitse en/of Oostenrijkse markt, dan kun je vanaf nu ook heel makkelijk een dubbele opt-in instellen.
En als je dan Customer Insights – Data gebruikt, is het fijn dat het nog makkelijker wordt om data uit Dataverse te halen, zodat je sneller segmenten kunt maken die je weer in je campagnes kunt gebruiken. Ook de robotstofzuiger die in de afgelopen release al beschikbaar zou komen, staat nu gepland voor oktober 2024. Daarmee worden segmenten en measures automatisch verwijderd als ze na een retentieperiode niet meer worden gebruikt. Lekker opschonen dus.
Voor de E-mailontwerpers
Als klanten op de linkjes klikken in je e-mail, wil je natuurlijk in één oogopslag de resultaten kunnen zien. Daar is hij dan, de e-mailheatmap in Real Time Marketing. Vanaf oktober is deze in public preview beschikbaar. En wil je je interactiedata gaan analyseren, dan kun je deze ook nog op een makkelijke manier exporteren.
Als je dan ook nog Customer Insights – Data gebruikt, dan zijn je marketinginteracties nu ook heel makkelijk toe te voegen aan je profielen, measures en segmenten. Echt een 360 graden profiel.
Voor de Leadspecialisten
Ben jij in jouw organisatie verantwoordelijk voor het maken van formulieren om leads te genereren of profielen te verrijken? Dan krijg je er een mooi aantal nieuwe functionaliteiten bij. Zo kun je vanaf oktober 2024 (public preview) velden toevoegen aan je formulier die niet worden gemapt of opgeslagen in de database, maar die je wel kunt gebruiken in je content of journey. En als je helemaal een stap verder wilt gaan, bestaat vanaf oktober 2024 (public preview) ook de mogelijkheid om je formulieren te laten prefillen op je website, zodat bezoekers vanuit een e-mail niet hun volledige gegevens opnieuw hoeven in te vullen. Dit gecombineerd met het feit dat je nu ook makkelijk Leads aan je Contactpersonen kunt koppelen, maakt de ervaring alleen maar beter.
Voor de Eventorganisatoren
Organiseer jij meerdere events per jaar met behulp van Customer Insights – Journeys? Dan wordt het straks nog makkelijker om inschrijvingen te krijgen voor jouw event. Door de eventportal die je kunt embedden op je eigen website, kunnen mogelijke deelnemers alle events zien en zich direct inschrijven op het event van hun keuze. Daarnaast kunnen we dan ook weer gebruik maken van wachtlijsten.
Voor de Dataliefhebbers
Vanuit Customer Insights – Data is het vanaf oktober 2024 in preview mogelijk om direct data te ontsluiten vanuit Microsoft OneLake. Hierdoor kun je Customer Insights – Data neerzetten op Fabric. Daarover binnenkort meer!
Als dataliefhebber is het ook goed om te weten dat je vanaf oktober 2024 Delta Lake format kunt gebruiken, waardoor je sneller resultaten krijgt in je klantprofielen. Niet de gehele data wordt geüpdatet, maar alleen de veranderde data.
Wrap-up
Mooie ontwikkelingen die eraan komen binnen het Customer Insights-domein, waar je snel mee aan de slag kunt én wilt. Heb je vragen over één van deze ontwikkelingen of wil je weten wat ze voor jou kunnen betekenen? Laat het ons weten via het contactformulier.