BusinessBase maakt gebruik van cookies om de bezoekers van onze website de best mogelijke ervaring te bieden en voor het analyseren van bezoekersgedrag waarmee we onze website kunnen verbeteren.

terug naar nieuwsberichten

Terugblik Optimale Marketing Automation met Microsoft Dynamics CRM

Vorige week donderdag vond ‘Optimale Marketing Automation met Microsoft Dynamics CRM’ plaats bij Microsoft Nederland. Met een opkomst van ruim 100 marketing professionals en veel positieve reacties kijken we terug op een geslaagd event!

Niels Roos (Technology Solutions Professional van Microsoft) trapte de middag af met de mogelijkheden die Microsoft Dynamics 365 en Azure bieden m.b.t. Customer Insights & Marketing. Key is het kunnen omzetten van data in informatie om daarmee persoonlijke Journeys te kunnen maken. Met Dynamics 365 is het dan mogelijk om de status (health: poor, good, etc) van de Relationships te kunnen zien? Welke klanten leveren een snelle ROI en welke niet? Ook een mogelijke LinkedIn integratie levert nieuwe inzichten en betere profielen op basis van gedrag. In 2 praktijk cases liet Niels zien hoe Martons en Real Madrid omgaan met klantdata en een fanbase (gekoppeld) met facebook.

Beeckestijn

Egbert Jan van Bel (schrijver managementboeken en kerndocent bij Beeckestijn) gaf op creatieve wijze een kijkje in de kwaliteit van de technologische ontwikkeling van de afgelopen decennia. En wat dat doet met ons (consumenten) gedrag. En hoe dit weer effect heeft op het traditionele bedrijfsleven? Voor elk bedrijf geldt dat ze zich technologisch zal moeten aanpassen om bij te kunnen blijven. Traditionele bedrijven als bijvoorbeeld John Deere, Philips en General Electric verschuiven hun businessmodel drastisch en tranfsormeren meer en meer in techbedrijven. Marketing Automation technologie wordt daarin omarmt. Desondanks zien veel marketeers de organisatiecultuur en structuur als grootste obstakel om een nieuwe marketing strategie in te kunnen zetten. Ook volgens Gartner is inderdaad het grootste obstakel voor verandering en innovatie de interne politiek en de gevestigde organisatie cultuur. Zij accepteren geen fouten, geen ideeën van buitenaf en kunnen/willen niet veranderen.

Simpel.nl

Tot slot gaf Youri Treur (‎Director E-commerce & Customer Service) inzicht in de resultaten van een concrete Marketing en CRM case bij Simpel. Simpel.nl is een onafhankelijke provider van sim-only abonnementen en maakt gebruik van het netwerk van T-Mobile. BusinessBase heeft voor klantenservice, sales, marketing en klantregistratie Microsoft Dynamics 365 CRM en ClickDimensions geïmplementeerd. Download hier gratis de factsheet van Clickdimensions. Daarmee is Dynamics CRM de kern geworden van een geïntegreerd business support systeem. CRM en ClickDimensions maken realtime klantselecties op basis van de abonnementstatus, bel- en dataverbruik en bezoek op de website (mijn Simpel). Zodoende kan Simpel o.a. retentieactiviteiten winstgevend maken en  upsell-strategieën efficiënt en effectief uitvoeren. Dankzij het geïntegreerde systeem kan Simpel veel sneller anticiperen op veranderingen in de markt en nieuwe abonnementsvormen of tarieven eenvoudig in het Microsoft Dynamics 365 CRM verwerken.

Een paar reacties:

…iedere case had vanuit een ander gezichtspunt zijn waarde. Daarom vond ik het deze combinatie bijzonder boeien

… inhoudelijk interessant en niet over producten, maar toepassing ervan. Dit is vooral waarom ik hier naar toe kwam.

Egbert Jan van Bel zorgde regelmatig voor een glimlach op mijn gezicht. Leuk hoe hij met behulp van zijn presentatie in beeld bracht hoe de technologie zich heeft ontwikkeld. De spreker van Microsoft gaf nuttige informatie over de functionaliteiten van Dynamics. Simpel, inspirerend om te zien wat het CRM ze heeft gebracht.

BusinessBase organiseerde ‘Optimale Marketing met Microsoft Dynamics CRM’ in nauwe samenwerking met Microsoft, DynamicsHUB en CustomerTalk

Schrijf je ook in voor onze nieuwsbrief

Oedse de Boer

CEO
Meer weten?