BusinessBase maakt gebruik van cookies om de bezoekers van onze website de best mogelijke ervaring te bieden en voor het analyseren van bezoekersgedrag waarmee we onze website kunnen verbeteren.

terug naar nieuwsberichten

Een robotstofzuiger in Dynamics Customer Insights en nog veel meer!

De nieuwe releasewave voor Customer Insights is weer aangekondigd met een heleboel mooie dingen. Niet persé nieuwe dingen, maar wel features die ervoor zorgen dat de overstap naar Real Time Marketing nóg aantrekkelijker wordt. Daar zorgen de ‘echte’ nieuwe features natuurlijk ook voor.

Zo worden straks je segmenten en measures automatisch opgeruimd, een soort robotstofzuiger die door je Dynamics Customer Insights omgeving gaat. Ook kun je straks een subdomein gebruiken voor héél veel meer dan alleen afzenderadres en worden de inzichten van je e-mailstatistieken nog beter doordat er geavanceerde bot protection technologie wordt toegepast! Weten wat er nog meer staat te gebeuren? Lees gauw verder!

Dingen die we straks óók in Real Time Marketing kunnen

E-mails

Met de quiet time settings kun je per Compliancy Profiel aangeven wanneer je wilt dat mensen géén mails ontvangen, maar vanaf juli is het ook mogelijk om dit weer per e-mail aan te geven in je Journey.

Realtime Marketing Dynamics 365

Niet alleen kunnen we per e-mail de ‘verzendtijden’ bepalen, maar we kunnen straks ook weer ín een e-mail de A/B test varianten maken en niet twee versies van de mail opmaken en in de journey plaatsen. Gewoon 1 e-mail, met een A en B variant.

Het is al in preview modus, maar vanaf april komt de exacte kopie van een Real Time Marketing email ook op de tijdlijn van een Contactpersoon terecht. Met gewoon gevulde data, in plaats van {{variabelen}}.

Vanaf juli kun je ook weer gebruiken van standaard dubbele opt-in mogelijkheden binnen Real Time Marketing. Nu moet je daar nog behoorlijk wat omheen bouwen, maar straks is dat niet meer nodig. Zo fijn!

Mailen naar e-mailadresveld 2 of 3? Vanaf mei kun je dat ook met Real Time Marketing doen. In je Journey selecteer je welk veld je wilt gebruiken om de e-mail heen te sturen, maar je kunt ook aangeven of de consent records over de e-mailadressen heen gedeeld moeten worden. Wel zo handig natuurlijk!

Formulieren

Ondanks dat de formulieren tool in Real Time Marketing fijn werkt, kun je vanaf april ook weer form-capture toepassen op andere formulieren die op je website staan. En als je dan toch liever de form tool van Real Time Marketing gebruikt, kun je vanaf juli (public preview) ook zélf formuliervelden toevoegen en gebruiken in je e-mails en journeys. De velden staan dus niet op je contactpersoon, maar alleen op de form submission.

Journeys

En wat dacht je van e-mail ontdubbeling? De feature is nu nog in preview, maar vanaf april kun je aangeven of je ook in segment-based journeys e-mail ontdubbeling wilt toepassen. Want let op! Dit staat nu standaard UIT.

Je journey opsplitsen puur op basis van aantallen? Ook dat kan vanaf juli ook in Real Time Marketing journeys.

Journey opsplitsen dynamics 365 for marketing

Segmenten en dus ook Journeys maken op basis van website tracking is vanaf juni ook mogelijk in Real-Time Marketing. Plaats het script op pagina’s die je wilt tracken en zorg voor de juiste consent met je cookies en je bent klaar om klanten een nog betere klantervaring te geven.

Wat is er dan écht nieuw?

Automagisch

Een aantal dingen gaan straks automatisch, hoef je niets voor te doen. Bijvoorbeeld het feit dat vanaf september de doorstroomsnelheid 10x zo hoog ligt Heb je dus campagnes met grote aantallen, dan kunnen ze er nu nóg sneller doorheen, namelijk met 20 miljoen interacties per uur voor segmenten en met 500.000 interacties per uur als het gaat om trigger verwerking.

Het gebruik van subdomeinen kan nu ook al, je kunt een subdomein registreren, zodat je daar vanuit kunt e-mailen en je formulieren kunt hosten. Maar wat nou als je nu ook automatisch je formulieren daar kunt hosten? En je preference center? En dat de linkjes die in je e-mail zitten, ook automatisch over je subdomein gaan, zodat je niet onderstaande ziet? Zo goed voor het ‘veilige’ gevoel van je klanten.

Er komt een Robotstofzuiger in Dynamics Customer Insights. Er worden vanaf juni namelijk automatisch segmenten en measures gedeactiveerd die na het verlopen van een retentieperiode niet langer in gebruik zijn. Een automatische opschoonactie die ervoor zorgt dat je compute resources weer beschikbaar komen en tot een sneller systeem leidt.

Leads kwalificeren en doorgeven aan Sales kan straks ook automatisch. Denk aan de fit, intent, recency en engagement die kunnen bepalen of en wanneer een lead door mag. Vanaf april kun je hiermee aan de slag!

Inzichtelijk

Vanuit je Journey kun je straks nog veel meer inzichten krijgen dan de aantallen die door een bepaalde ‘branch’ gaan. Denk aan instroom, uitstroom, een doorstroom analytics.

Microsoft Marketing Journey Analytics

Advanced robot protection. Dat klinkt heel spannend. Vanaf juni worden je statistieken op formulieren en e-mails veel ‘eerlijker’. Alle bot getriggerde interacties worden namelijk uitgefilterd. Niet alleen goed voor je inzichten, maar ook journeys die ‘per ongeluk’ getriggered worden door deze valse interacties.

En dan als laatste de consent inzichten op je contact of lead. Je kunt straks heel simpel zien of de contact of lead waar je op staat de e-mails ontvangt met een uitsplitsing per compliancy profiel, doel en onderwerp. En je kunt het natuurlijk ook meteen aanpassen. Wel zo overzichtelijk.

consent inzichten Dynamics for Marketing

Customer Insights – Data

Gezien Customer Insights niet alleen uit het Marketing Automation stuk bestaat, hieronder ook een kort overzicht van de nieuwe release voor het CDP gedeelte.

  • Koppel direct met Optimizely voor omnichannel personalisatie
  • Zorg voor real-time web tracking en personalisatie op je website, dus zonder Optimizely
  • De koppeling met Dataverse wordt nu nog makkelijker en sneller
  • Deel je data op een veilige manier binnen je organisatie, door per line of business toestemming te geven
  • De data van Dynamics Customer Insights – Journeys is direct gekoppeld
  • Gebruik Microsoft One Lake als een databron

Wrap-up

Mooie functionaliteit om naar uit te kijken, vooral de overgang naar Real Time Marketing wordt nu nog aantrekkelijker! Wil je daar meer over weten? Neem dan contact met ons op!

Schrijf je ook in voor onze nieuwsbrief

Renée van der Walt

CRM & Marketing Automation Consultant
Meer weten?