BusinessBase maakt gebruik van cookies om de bezoekers van onze website de best mogelijke ervaring te bieden en voor het analyseren van bezoekersgedrag waarmee we onze website kunnen verbeteren.

terug naar nieuwsberichten

Predictive CRM: Een nieuwe revolutie

Machine Learning is een spannende ontwikkeling die voor een nieuwe revolutie binnen Customer Engagement Management zorgt. Machine Learning staat voor systemen die zelflerend zijn op basis van de data die ze te verwerken krijgen. Met Machine Learning kan Dynamics 365 CRM zichzelf dus verbeteren en steeds meer waarde inbrengen. Op basis van de historische data worden berekeningen gemaakt die als voorspelling gelden voor de toekomst. Zo zou Machine Learning kunnen voorspellen wat de beste volgende stap is om een nog beter resultaat te behalen.

Voorspellen welke acties de beste response opleveren

Niet alleen algemene voorspellingen voor de toekomst maar ook voorspellingen op klantniveau zijn mogelijk met Machine Learning. Op basis van persoonlijke data kan worden voorspelt welke actie een beter resultaat zal opleveren, of welk kanaal het meeste rendement zal opleveren in een bepaalde fase. Zo kan voor één enkele klant het systeem automatisch het meest geschikte Next Best Offer voorstellen gebaseerd op de acceptatie graad van vergelijkbare klanttypen. Met elke acceptatie en afwijzing is het systeem automatisch het algoritme aan het updaten waarmee het zelflerend wordt en steeds beter gaat voorspellen.

Microsoft Azure Services en Cortana Intelligence Suite

Ook Microsoft heeft een grote stap gezet met de integratie van Azure Services en Cortana Intelligence Suite met Dynamics 365 Customer Engagament. Met Microsoft Azure Services en Cortana Intelligence Suite bouw je een intelligente, aangepaste oplossing voor advanced analytics voor je bedrijf en zet je data om in intelligente acties. CRM werkt binnen een customer experience/engagament strategie optimaal als het is aangesloten op alle online en offlineprocessen. Alleen dan creëer je een totaal klantbeeld wat helpt om klanten beter te begrijpen.

Schrijf je ook in voor onze nieuwsbrief

Oedse de Boer

CEO
Meer weten?