Microsoft Copilot: Je nieuwe beste vriend in Sales?
In de dynamische wereld van sales is tijd kostbaar. Je wil dan ook geen energie of tijd verliezen aan omslachtige administratieve taken. De focus moet liggen op het opbouwen en verdiepen van relaties en natuurlijk het sluiten van deals.
Sales mensen die graag willen werken met een CRM-systeem? Hmm dat komt nog niet zo vaak voor helaas. Waarom eigenlijk niet? Je herkent vast wel de cliché redenen: “het systeem helpt mij niet”, “het zorgt voor veel extra onnodig werk”, “ik heb daar geen tijd voor”. Natuurlijk vindt een salesmanager daar wel wat van, want als manager wil je wel inzicht en het liefst ook voorspelbare goede resultaten! Maar ja, hoe kun je ervoor zorgen dat sales CRM echt gaat gebruiken? Natuurlijk helpt het om aandacht aan adoptie te besteden en uit te leggen waarom het zo belangrijk is. Enkele organisaties dwingen het gewoon af. Maar er is goed nieuws! Misschien wil Sales het CRM-systeem, en dan in het bijzonder Microsoft Dynamics365, straks heel graag gebruiken! Hoe? Juist door Copilot voor Sales! Deze slimme ‘persoonlijke assistent’ kan wel eens de beste vriend zijn voor velen die actief zijn in sales.
Microsoft Sales Copilot is er namelijk op gericht Sales juist te ontlasten en te helpen. Werk uit handen te nemen en waardevolle inzichten te geven waardoor ze succesvoller kunnen zijn in minder tijd. Wie wil dat nou niet?!
In dit blog gaan we in op een paar praktische voorbeelden om je warm te maken:
- Vastleggen en samenvatting van gesprekken
- Voorbereiding van overleggen
- Antwoordsuggesties voor email-responses en samenvattingen van conversaties
Vastleggen en samenvatting van gesprekken
Het is eigenlijk wel goed om na een belangrijke vergadering met een prospect of klant een follow-up samenvatting te sturen. Dit toont niet alleen aan dat er goed is geluisterd tijdens het gesprek, maar zorgt er ook voor dat de vervolgstappen duidelijk zijn voor iedereen. En toch gebeurt het vaak niet vanwege de extra tijd en moeite dat het kost.
Met de conversation intelligence-functie in Copilot Sales wordt het maken van een samenvatting een fluitje van een cent. Je krijgt niet alleen een vastlegging van het gesprek maar zelfs een goede samenvatting met daarin de acties. Hoe heerlijk is dat!
Dit betekent ook dat je als sales in een gesprek je dus echt kan focussen op de interactie en niet hoeft te laten afleiden door de vastlegging daarvan.
Voorbereiding van overleggen
Een goede voorbereiding is het halve werk toch? Daarnaast cruciaal voor een goede sales-meeting. Je wil niet verrast worden in een gesprek met iets wat je had kunnen of nog erger had moeten weten. We weten ook allemaal dat het veel tijd kan kosten om alle emails en records in CRM door te nemen. Een samenvatting hiervan krijgen waarmee je snel up-to-speed bent dat zou enorm helpen! Dit is nou precies waar Copilot weer om de hoek komt kijken!
Wanneer je een vergadering opent in Outlook, toont Copilot een overzicht om je snel in te lezen in de situatie met de klant. Dit overzicht bevat o.a.:
- CRM-informatie over de opportunity die het onderwerp van de vergadering is.
- Een samenvatting van recente notities die op het niveau van de opportunity zijn vastgelegd.
- Eventuele problemen of zorgen die in de notities aan bod zijn gekomen.
- Een overzicht van eerdere activiteiten met betrekking tot de opportunity (zoals e-mails en vergaderingen).
Op elke plek kun je deze verdieping krijgen of meer context, indien nodig. Dit gaat Sales helpen om met een gerust hart het gesprek aan te gaan, volledig op de hoogte van alle relevante informatie!
Antwoordsuggesties voor email-responses en samenvattingen van conversaties
Reageren op e-mails kan veel tijd in beslag nemen en is vaak iets wat vooruitgeschoven danwel vergeten wordt doordat er weer nieuwe e-mails ontvangen worden. Het kan dus best overweldigend zijn en zelfs leiden tot het missen van belangrijke deals. Met AI-gegenereerde e-mailsuggesties wordt Sales geholpen om hun tijd en inspanning beter te verdelen!
Copilot kan helpen om:
- E-mailantwoorden voor te stellen . Deze antwoorden zullen in de context van de e-mailthread zijn en relevate data van de CRM-opportunity weergeven.
- Nieuwe e-mails te genereren op basis van een door de gebruiker gedefinieerde aanleiding.
In de voorgestelde antwoorden kun je kiezen uit verschillende vooraf gedefinieerde categorieën of een eigen aanleiding voorstellen. De AI-gegenereerde antwoorden creëren op intelligente wijze concepten die direct aansluiten op de e-mailthread waarop wordt gereageerd. Bovendien gebruiken de suggesties CRM-gegevens om de tekst te verrijken en relevant te maken voor de specifieke situatie. Het antwoord bevat opportunity-gegevens gebaseerd op een contactmatch en stelt de gebruiker in staat om met een simpele klik van opportunity te wisselen. Kortom dit is iets wat je echt moet gaan ervaren!
Laat je verrassen door Microsoft Sales Copilot
Het platform is ontworpen om Sales te laten werken zoals ze willen, zonder onnodige contextwisselingen en handmatige data-invoer. Het verrijkt data, brengt de applicaties samen waar men dagelijks mee werkt – CRM, Microsoft 365 en Microsoft Teams – alles om een meer gestroomlijnde en door AI aangedreven verkoopervaring te bieden.
Kortom Sales Copilot heeft alles in zich om de nieuwe beste vriend van sales te worden.