BusinessBase maakt gebruik van cookies om de bezoekers van onze website de best mogelijke ervaring te bieden en voor het analyseren van bezoekersgedrag waarmee we onze website kunnen verbeteren.

terug naar nieuwsberichten

Leads genereren met het organiseren van seminars en congressen

Leads genereren met het organiseren van seminars en congressen
Leads genereren met het organiseren van seminars en congressen

Organiseert uw bedrijf geregeld seminars, webinars of congressen? Dan wilt u ook graag weten wie er precies deelnemen – en belangrijker nog; wat hun reden van deelname is. Dit soort evenementen kunt u organiseren om kennis te delen, maar ook om leads te genereren. Voor dat laatste doel is CRM een uitstekend hulpmiddel.

Inschrijving koppelen aan CRM

Een eerste stap is het koppelen van de inschrijving van het seminar of congres met het CRM systeem. Zo wordt het verzamelen van data in eerste instantie geautomatiseerd, en kan deze daarna handmatig worden aangevuld (functie binnen zijn/haar bedrijf, is het een beslisser, etc) waar nodig. Zo is er al een compleet overzicht van de aanwezigen.

Verbinden met belangrijkste aanwezigen

De volgende stap is het identificeren van de belangrijkste aanwezigen. Dit zal in veel gevallen een selectie van beslissers zijn, waar dus de grootste kansen liggen. De salesafdeling kan al voor het evenement contact leggen met deze beslissers – dit zal bij de personen in kwestie niet alleen een gevoel oproepen dat ze er toe doen, maar voor de salesmensen maakt het contact maken tijdens het evenement een stuk makkelijker.

Lijsten samenstellen

Door lijsten samen te stellen van de aanwezigen, bijvoorbeeld gesorteerd op functieprofiel of beslis-niveau, kan daarna worden gewerkt met korte onderzoeken om hun wensen te identificeren.

Social Listening

Relatief nieuw binnen CRM is Social Listening, het monitoren van social media van uw klanten of uw eigen merk. Dit kan ook goed worden ingezet om de communicatie rondom het evenement te volgen, en in te springen waar nodig.

Opvolgen!

CRM is een tool dat als hulpmiddel kan worden ingezet om bepaalde zaken te automatiseren en om kansen te zien, maar uiteindelijk zal er een slag moeten worden gemaakt – het contact dat is gelegd voor en tijdens het seminar of congres zal daarna moeten worden opgevolgd, zo zal er de meeste waarde qua leads/klanten worden uitgehaald.

Gerelateerde berichten

  • In Collaborative Relationships zijn klanten onderdeel van uw team
  • Slimmer CRM inzetten met Marketing Automation
  • Hoe laat je medewerkers CRM écht gebruiken

Schrijf je ook in voor onze nieuwsbrief

Oedse de Boer

CEO
Meer weten?