Krachten gebundeld in één platform: Microsoft Dynamics 365
Microsoft Office, Dynamics en LinkedIn
Met Microsoft Dynamics 365 verdwijnen de barrières tussen de verschillende databases en wordt data gecentraliseerd op één gezamenlijk platform. Dynamics bundelt zo de krachten van ERP, CRM, Exchange en Office 365. Dat maakt het zo uniek. Verschillende applicaties kunnen in dit Microsoft-platform eenvoudig met elkaar samenwerken en integreren. Door simpelweg de functionaliteit aan te zetten kun je verschillende behoeftes en afdelingen ondersteunen. Bijvoorbeeld bij vragen en wensen uit organisatie over Business Central of Finance & Operations (ERP), Samenwerking (Teams), Productiviteit (Office), Sales (CRM) en Marketing (Dynamics).
In de afbeelding hierboven zie je dat Outlook, Excel, Word, Marketing en ERP (Dynamics NAV) en Dynamics CRM eenvoudig gestart en beheerd kunnen worden vanuit één overzicht. Aan de achterkant integreert de applicatie waardoor je gehele organisatie naar dezelfde documenten en data kijkt.
Marketing Automation op het Microsoft-platform
De marketingafdeling van je organisatie wil leads kunnen creëren, onderhouden en scoren, via verschillende kanalen campagnes voeren, kopersreizen (buyers journeys) personaliseren, leads genereren via LinkedIn, evenementen organiseren, website tracking, geïntegreerde intelligentie voor segment targeting … Kortom: je marketingafdeling heeft behoefte aan een tool/applicatie voor Marketing Automation. Het doel van die afdeling is om goed gekwalificeerde leads aan te leveren aan Business Development en Sales. En dat kan! Dynamics for Marketing is de marketingapplicatie van Microsoft, gebouwd op hetzelfde platform als Outlook (Mail), Office 365 en Dynamics (Customer Engagement & Finance & Operations). Met Dynamics for Marketing haal je meer rendement uit je bestaande relaties, die vaak in het CRM-systeem (Dynamics for Sales) zijn opgeslagen. Je kunt de applicatie ook eerst inzetten zonder CRM-systeem. Als je organisatie in de toekomst toch gebruik wil gaan maken van een CRM-systeem voorziet Dynamics hier ook in. De salesafdeling kan eenvoudig worden toegevoegd aan Dynamics. Het marketingteam en het salesteam kunnen gedurende de hele verkoopcyclus nauw samenwerken door informatie en bedrijfsprocessen op Dynamics te delen. Ook is Dynamics volledig geïntegreerd met Office en Outlook en kan het heel makkelijk vanuit één werkplek gebruikt worden.
Toekomstvast geïntegreerd samenwerken
Office, Dynamics en LinkedIn geven medewerkers toegang tot een grote bron van (klanten)informatie. Met alle (klanten)data op één plek krijgt je organisatie een 360 graden beeld van het klantenbestand. Heel consistent voor alle kanalen. Handig, want daardoor kan alle data nóg eenvoudiger geanalyseerd worden.
Iedereen is aangesloten aan een gemeenschappelijke tool en alles is met elkaar verbonden, dus samenwerken wordt nog makkelijker! Met slechts enkele klikken op de knop kun je data zien die andere afdelingen hebben verzameld. Met de diepe integratie van Office 365 zijn ook de populairste Microsoft-tools binnen handbereik, zoals Outlook, Excel en Word.
Om alle data op één gezamenlijk platform te centraliseren, heeft Microsoft het Common Data Model (CDM) ontwikkeld. Het CDM is de gemeenschappelijke taal voor data die wordt gebruikt door zakelijke en analytische applicaties. Het bestaat uit een set gestandaardiseerde, uitbreidbare dataschema’s waarmee consistentie van data en de betekenis daarvan voor alle applicaties en bedrijfsprocessen mogelijk wordt.