Hey Google, hoe gebruik ik Voice op mijn Customer Service afdeling?
Als je deze vraag aan Google of een andere Smart Assistant stelt krijg je helaas geen antwoord. Toch is het als Customer Service afdeling een vraag die steeds vaker gaat spelen. Zeker gezien het de ergernis bij bellers als het gaat om lange wachttijden en het uitgebreide keuzemenu kan voorkomen (Nationale Voice Monitor 2022). Dus laten we maar meteen aan de slag gaan, vier manieren om Voice te gebruiken op je Customer Service afdeling.
#1 Veelgestelde vragen
Natuurlijk dé manier om makkelijk winst te behalen en je Customer Service medewerkers vrij te spelen voor complexe vraagstukken. Door het gebruik van Dynamics 365 Customer Service kun je de vragen die gesteld worden makkelijk loggen, categoriseren en analyseren. Zo kun je makkelijk ontdekken welke vragen veel gesteld worden en waar een simpel antwoord voldoende is.
Gebruik Dynamics 365 Customer Service Omnichannel in combinatie met Dynamics 365 Virtual Agents, dan kun je deze veelgestelde vragen instellen in zowel je Chatbot als je Voice kanaal!
#2 24/7 bereikbaar
Je hoeft niet langer te communiceren dat je Customer Service afdeling alleen tijdens kantooruren open is, je Virtual Agents aan de telefoon zijn namelijk 24/7 bereikbaar. Wel belangrijk om dan natuurlijk te vermelden dat het gaat om een spraak assistent, dus als het probleem té complex wordt, dat deze de volgende dag wordt opgepakt door een medewerker!
#3 Meertalig
Door gebruik te maken van een spraak assistent, kun je ook gemakkelijk meerdere talen gebruiken. De spraak assistenten zijn vaak beschikbaar in meerdere talen, waardoor je dus ook in meerdere talen kunt communiceren. Het fijnste is als je ook in elke taal die je beschikbaar stelt een echt persoon op je Customer Service afdeling hebt zitten. Dat maakt het vervolg voor de klant extra smooth. Het gebruik van meerdere talen zorgt een stuk klantvriendelijkheid, zeker als je klanten hebt die verschillende talen spreken.
#4 Transcripts
Door het gebruik van Voice op jouw Customer Service afdeling kun je ook automatisch volledige transcripts maken van de gesprekken die zijn gedaan. Gebruik je Dynamics 365 Customer Service Omnichannel dan gaat het niet alleen om de gesprekken met de Virtual Agent, maar ook gesprekken die jij als écht mens houdt via het kanaal Voice, kunnen automatisch in transcripts worden opgeslagen. Lekker makkelijk en simpel voor de administratie. Maar natuurlijk ook een grote bron van data!
Recap
24% van de mensen gelooft dat een spraakassistent een probleem kan oplossen bij het bellen naar een Customer Service (Nationale Voice Monitor 2022). Zet dit getal maar eens weg tegen het aantal telefoontjes wat je krijgt op jouw Customer Service afdeling, maal de gemiddelde kosten per telefoontje, tel uit je winst!
Gebruik jij Dynamics 365 Customer Service en ben je benieuwd welke mogelijkheden Dynamics 365 Customer Service Omnichannel jouw kunnen bieden? Vul onderstaand formulier in en we nemen contact met je op!