CRM inzetten om de sales pipeline te vullen
Om de groei van een bedrijf te stimuleren moeten de juiste tools worden ingezet om bepaalde processen te kunnen optimaliseren. Een juiste CRM oplossing kan bijvoorbeeld marketing campagnes een boost geven en de sales mogelijkheden snel verbeteren. Een concreet doel kan het vullen van de pipeline zijn, we kijken hieronder hoe CRM daaraan kan bijdragen.
Meer inzicht
CRM geeft meer inzicht in de klant. Er wordt data verzameld van een klant of organisatie en op basis daarvan kunnen er sneller en vooral ook betere beslissingen worden genomen op het gebied van marketing en sales. Meer data betekent meer efficiëntie!
Marketing management
Marketing campagnes kunnen worden opgestart, uitgevoerd en gevolgd worden door middel van CRM. Deze volledige controle over marketing draait op de data die al aanwezig is en kan daarmee veel beter worden uitgevoerd. De juiste klant krijgt de juiste informatie op een moment dat het relevant is.
Centrale data
Wanneer we verder gaan op het gebied van inzicht en efficiëntie zien we ook dat centrale data een grote rol speelt. Niet langer wordt de verzamelde data op verschillende plekken opgeslagen maar het komt in CRM samen op een centrale plek – bereikbaar voor de juiste mensen om snel goede beslissingen te kunnen nemen. Ook zal de data ‘schoner’ zijn zodat er geen verkeerde communicatie naar een klant kan gaan.
Lead tracking
Een laatste groot voordeel van CRM als rol binnen sales is lead tracking. Leads of prospects kunnen door het gehele salesproces worden gevolgd en op belangrijke punten worden opgevolgd. Ook de resultaten van het opvolgen van leads kunnen worden verbeterd door de data te analyseren en bepaalde stappen binnen dit proces te optimaliseren.
CRM is niet langer een tool om enkel data te verzamelen, maar speelt tegenwoordig ook een grote rol binnen marketing en sales. Denk bijvoorbeeld eens aan de mogelijkheden dat Clickdimensions biedt. Door de vele mogelijkheden op dit gebied kunnen snel betere resultaten worden geboekt.